Na weken van spanning is daar eindelijk het verlossende woord: jullie hebben het huis! Eindelijk is het zover. Dat betekent nu natuurlijk ook dat er een heleboel geregeld zal moeten worden. En de verhuizing staat met stipt op nummer één bekend als een stressvolle gebeurtenis. Sjouwen met dozen, hopen dat alles veilig aan zal komen en duimen dat je er in je nieuwe woning weer een geschikt plekje voor kunt vinden. Verhuizen is misschien iets waar je tegenop ziet, maar het hoeft echt helemaal niet zo erg te zijn. Door de juiste voorbereidingen te treffen kun je de verhuizing een stuk voorspoediger en fijner laten verlopen. Daarom geven wij een aantal handige verhuistips.
Schakel een verhuisbedrijf in
Alles zelf verhuizen betekent vaak een busje huren en meerdere keren heen en weer rijden. Dit kost niet alleen veel geld, maar je bent er ook nog eens heel veel tijd aan kwijt. Tijd die je liever aan de verhuizing en het inrichten van de nieuwe woning zelf wilt besteden. Bovendien weet men vaak niet hoe ze hun grote meubels en apparatuur veilig kunnen vervoeren. Met alle gevolgen van dien. Ons advies is dan ook: schakel Verhuisbedrijf DeVerhuisButler in. Zij weten precies hoe ze jouw spullen veilig en snel kunnen vervoeren en laden deze ook nog eens bij je nieuwe woning uit. Dat scheelt jou een hoop sjouwwerk én tijd.
Label alles
Zorg ervoor dat je alle dozen tijdens het inpakken van een label voorziet. Geef bijvoorbeeld iedere kamer een cijfer of schrijf simpelweg op elke doos voor welke ruimte deze bestemd is. Ook handig voor het verhuisbedrijf, want zo weten ze direct in welke kamer ze de dozen kunnen plaatsen en staat alles direct op de juiste plek. Daarnaast is het ook gewoon handig tijdens het uitpakken, want zo sta je nooit meer uren te zoeken naar dat ene item, omdat alles netjes geordend bij elkaar ligt.
Begin vroegtijdig met inpakken
Je weet doorgaans weken tot maanden van tevoren wanneer je gaat verhuizen. Daarom is het belangrijk om niet tot het laatste moment te wachten, maar vroegtijdig te beginnen met inpakken. De meeste mensen zijn bang dat ze hierdoor dingen inpakken die ze nog gebruiken, maar er zijn nog genoeg zaken die je slechts incidenteel gebruikt. Wat dacht je bijvoorbeeld van de spullen in de schuur, garage, zolder of servieskast? Hier kunnen vast al wat dingen van worden opgeborgen. Hoe meer je van tevoren inpakt, hoe minder stress dit op de dagen voorafgaand aan de verhuizing zal geven. Bovendien hou je zo ook tijd over voor klussen in je nieuwe huis. Win-win.
Gooi overbodige spullen weg
Verhuizen is een prima gelegenheid om overbodige spullen eens goed op te ruimen. Zoek alles zorgvuldig uit en neem enkel hetgeen mee wat je ook daadwerkelijk denkt te gaan gebruiken. Geef spullen die je niet meer gebruikt weg, zet ze te koop of (als ze echt niet meer te gebruiken zijn) breng ze naar de vuilstort. Gooi overbodige spullen weg en begin met een schone lei. Zo voorkom je dat je nieuwe woning direct overvol staat.
Schakel de hulptroepen in
Naast een verhuisbedrijf is het natuurlijk ook fijn als er dierbaren zijn om je een handje te helpen. Verhuis daarom bij voorkeur in het weekend, zodat er genoeg mensen zijn die kunnen helpen. Met voldoende mankracht is de verhuizing binnen no-time gepiept. Stressvol verhuizen is helemaal niet nodig. Met het juiste schema, een goed verhuisbedrijf en voldoende mankracht zal het een groot feest worden.